Waarom een nieuw strategisch plan?

Het Strategisch Plan Toerisme In Scheldeland 2014-2019 heeft duidelijk zijn meerwaarde bewezen. Samen met de vele partners zijn we erin geslaagd om Scheldeland als bestemming te ontwikkelen en vermarkten. Het plan gaf ons concrete handvaten en was een echte leidraad. Maar toerisme evolueert, de verwachtingen van de toerist zijn vandaag anders dan een paar jaar geleden. Ondernemers worden uitgedaagd om hier vlot op in te spelen. Musea en attracties worden uitgedaagd om bezoekers te verrassen. Ook uit de vele samenwerkingen op het terrein blijkt dat we dynamisch moeten zijn. Daarom willen we met een open blik op de toekomst en samen met onze partners in toerisme werken aan een nieuw plan.

De nadruk ligt op samen naar de toekomst kijken. Kunnen we meer beleving creƫren voor onze toeristen? Kunnen we zorgen voor versterking van het toeristisch ondernemerschap? Kunnen we de economische impact van het toerisme stimuleren? Wij geloven alvast van wel, maar we kunnen dat zeker niet alleen. Laten we dus samen naar de toekomst kijken en blijven samenwerken.

De bevraging werd intussen afgesloten, met een uitstekende respons! Bedankt voor jullie deelname en enthousiasme!